mgr inż. Marcin Judziński
Pełnomocnik ochrony informacji niejawnych
e-mail: m.judzinski@adm.uz.zgora.pl; SOIN@adm.uz.zgora.pl
telefon: +48 68 328 22 07
siedziba: Budynek Administracyjny "Rektorat" (A-18), pok. 109
ul. Licealna 9
65-417 Zielona Góra
Konrad Majewski
Specjalista ds. obsługi kancelarii dokumentów niejawnych
e-mail: k.majewski@adm.uz.zgora.pl; kancelariaogolna@adm.uz.zgora.pl
telefon: +48 68 328 22 07, +48 785 013 883
siedziba: Kampus A, budynek A-4, pok. 8
ul. Podgórna 50a
65-246 Zielona Góra
Zadania i kompetencje:
Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych
- Organizowanie i nadzorowanie ochrony informacji niejawnych w Uniwersytecie;
- Opracowywanie instrukcji wewnętrznych ewidencji i obiegu informacji niejawnych oraz dokumentacji;
- Współdziałanie z wyznaczonymi przez Rektora osobami odpowiedzialnymi za funkcjonowanie systemów i sieci teleinformatycznych oraz przestrzeganie bezpieczeństwa informacyjnego;
- Szkolenie pracowników posiadających dostęp do informacji niejawnych z zakresu ochrony informacji niejawnych;
- Współpraca w zakresie informacji niejawnych z właściwymi jednostkami organizacyjnymi służb Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz informowanie na bieżąco Rektora o przebiegu tej współpracy;
- Prowadzenie archiwum dokumentacji niejawnej;
- Udzielanie informacji i doradztwa z zakresu realizacji zadań ochrony informacji niejawnych;
- Kontrola ochrony informacji niejawnych i przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji oraz bieżące informowanie Rektora o wynikach tych kontroli;
- Przeprowadzanie postępowania sprawdzającego pracowników Uniwersytetu zajmujących stanowiska z którymi łączy się dostęp do informacji niejawnych (wymienione w wykazie zatwierdzonym przez Rektora);
- Opracowanie planu postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne, stanowiące tajemnicę państwową w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego;
- Podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych, z powiadomieniem Rektora, a w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych, oznaczonych klauzulą "Poufne" lub wyższą, również właściwą służbę ochrony państwa.
Specjalista ds. obsługi kancelarii dokumentów niejawnych
- Wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie, przekazywanie, udostępnianie, weryfikacja i niszczenie dokumentów zawierających informacje niejawne;
- Prowadzenie kancelaryjnych rejestrów ewidencyjnych;
- Oznaczanie dokumentów, dokumentów elektronicznych i materiałów nieelektronicznych klauzulami tajności;
- Zapewnienie ochrony fizycznej dokumentów zawierających informacje niejawne.